فواید عسل برای مو – ۱۰ مورد از فواید عسل برای مو + درمان ریزش مو

فواید عسل برای مو را به خوبی می‌شناسید؟ با ما در این قسمت از مجله اویور همراه شوید تا شما را برخی از شگفت‌انگیزترین فواید عسل برای مو آشنا نماییم.

بسیاری از ما از دوران بچگی با عسل، محصول قدرتمند گرده افشانی زنبوران عسل تا حد زیادی آشنا هستیم. این ماده ارزشمند به دلیل خواص درون آن بخشی جدایی ناپذیر از طب سنتی بوده است.

همان‌طور که می‌دانید ما از قبل در سایر مقالات مجله اویور در زمینه فواید عسل برای پوست صحبت کرده ایم. عسل به دلیل فواید پوستی فراوانی که دارد یک ماده بسیار مفید برای مو نیز محسوب می‌شود.

در اینجا ما قصد داریم تا شما را با ۱۰ مورد از فواید عسل برای مو بیش از پیش آشنا نماییم. پس همراه ما باشید:

۱. کمک به رشد مو و فواید عسل برای مو

کمک به رشد مو و فواید عسل برای مو

همان‌طور که می‌دانید عسل به دلیل توانایی آن در تقویت رشد سلولی در ساختار بدن به عنوان یک درمان کاربردی برای بهبود زخم در افراد استفاده می‌شود.

در این میان بر اساس یک بررسی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است: عسل به سادگی می‌تواند رشد سلول‌های اپیتلیال (پوست) را در افراد مصرف‌کننده افزایش دهد.

جالب است بدانید که پوست سر مملو از سلول‌های اپیتلیال است که فولیکول‌ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را در بدن تشکیل می‌دهند.

۲. حالت دهندگی مو با مصرف عسل

یکی از فواید عسل برای مو ایجاد حالت‌دهندگی به مو تعریف می‌شود. در حقیقت درمان‌های مربوط به حالت دهندگی مو برای بازگرداندن رطوبت به موهای خشک و فاقد رطوبت شما طراحی شده اند.

جالب است بدانید که بسیاری از درمان‌های در ارتباط با حالت دهندگی مو، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مفید هستند.

همانطور که می‌دانید، عسل طبیعی دارای خواص مرطوب‌کنندگی بسیار خوبی است که از این طریق به راحتی می‌تواند به حفظ حالت و سلامتی موهای شما کمک شایانی کمک کند.

این ماده ارزشمند همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی‌اکسیدان است.

۳. درخشندگی مو و فواید عسل برای مو

درخشندگی مو و فواید عسل برای مو

علاوه بر خاصیت حالت‌دهندگی عسل، این ماده ارزشمند هم دارای خاصیت نرم کنندگی و هم مرطوب کنندگی بسیار زیادی است.

جالب است بدانید که نرم کننده‌های مو معمولا فولیکول‌های مو را صاف می‌کنند و از این طریق به موهای کدر موجود بر روی سر شما درخشندگی دو چندان می‌بخشند.

مرطوب کننده‌ها به سادگی می توانند با مولکول های آب پیوند خورده و به رشته‌های خشک مویی رطوبت بیافزایند.

۴. روشن شدن مو با فواید عسل برای مو

آیا می‌دانید که عسل طبیعی حاوی گلوکز و آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است؟ جالب است بدانید که این آنزیم، گلوکز موجود در بدن را تجزیه کرده و پراکسید هیدروژن را پشت سر می‌گذارد.

دلیل سفیدی مویتان همین است. پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین است، رنگدانه ای که مسئول رنگ دادن به موهای شماست.

۵. درمان شکستگی مو با مصرف عسل

همان‌طور که به گوشتان خورده است کراتین یک پروتئین بسیار ضروری محسوب می‌شود که تاثیر بسیار زیادی در ساختار و استحکام موهای شما دارد.

درمان‌های پروتئینی از طریق کراتین، بخش پرطرفدار از روتین‌های روز مو بوده و اکثر افراد از طریق آن به سادگی می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده مو خود کمک کنند.

جالب است بدانید که عسل طبیعی حاوی تقریباً ۰.۵ درصد پروتئین مفید برای مو است. این میزان در نگاه اول ممکن است زیاد به نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند در ترکیب با سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در عسل بسیار مفید باشد.

۶. درمان ریزش مو و فواید عسل برای مو

درمان ریزش مو و فواید عسل برای مو

یکی از فواید عسل برای مو کمک به کاهش ریزش مو است. همان‌طور که می‌دانید موها به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی درون هر فرد به صورت روزانه می‌ریزند.

با این حال، برخی اوقات شما متوجه شده‌اید که موهایتان بیش از حد معمول و طبیعی در حال ریزش است.

اگر بیشتر از آنچه که احساس می‌کنید موهایتان می ریزد، در ابتدا بایستی با پزشک متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا علت آن را بیابد. گاهی اوقات می تواند به سادگی موهای آسیب دیده باشد.

اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC نیاز دارد، تمام قد می‌توانید به فواید عسل برای مو تکیه کنید.

۷. عسل برای موهای طبیعی و فواید عسل برای مو

راز مراقبت از موی طبیعی در افراد این است که مطمئن شوید مو و پوست سر شما به صورت دوره‌ای تمیز و مرطوب است. قبل از شروع سفر‌های طبیعی همواره سم زدایی مو را در نظر بگیرید.

در این میان، استفاده از عسل طبیعی به سادگی می‌تواند به تقویت آمینو اسیدهای مفید، ویتامین ها و مواد معدنی به موهای شما کمک کند.

حتی می توانید بعد از سم زدایی از عسل استفاده کنید تا فرهای خود را مرطوب نگه دارید و رشد کنید.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور با موضوع فواید عسل برای مو همراهی نمودید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *