فواید پوست پرتقال برای پوست – ۵ مورد از فواید شگفت انگیز استفاده از پوست پرتقال برای پوست!

فواید پوست پرتقال برای پوست باعث شده است این میوه سرشار از ویتامین سی بیش از پیش در میان علاقه‌مندان به پوستی درخشان شناخته شود.

همه ما می‌دانیم که میوه‌ها و سبزیجات برای داشتن یک زندگی سالم بسیار ضروری هستند.

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که به سلامت پوست و مو کمک شایانی می‌کنند، به‌ویژه آنهایی که سرشار از ویتامین C هستند.

با این حال، ما معمولاً از پوست این سبزیجات و میوه‌ها غافل می‌شویم، در حالی که آن‌ها نیز مملو از مواد مغذی مفید برای پوست هستند. یکی از این میوه ها پرتقال است.

به عنوان یادآوری: همانطور که می‌دانید هر چه مواد موجود در یک کرم دست و صورت حاوی ویتامین‌های بیشتری نظیر ویتامین دی، ویتامین سی، ویتامین ای و . . . باشد، ارزش غذایی بیشتری برای پوست ما خواهد داشت.

برخی از کرم‌های دست و صورت در بازار نظیر کرم دست و صورت اویور مواد مغذی بسیار زیادی را برای پوست دست و صورت شما فراهم می‌کنند.

پرتقال سرشار از ویتامین C، کلسیم و منیزیم است که در پوست آن نیز به وفور یافت می‌شود.

پوست پرتقال که اغلب پوست کنده شده و در سطل زباله ریخته می‌شود، به داشتن پوستی شفاف، درخشان و جوان معروف است. پودر پوست پرتقال یک پودر زیبایی مقرون به صرفه است که می‌توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد.

پوست پرتقال را در زیر نور خورشید خشک کنید و پس از خشک شدن کامل آن را پودر کنید. این پودر به روش‌های مختلف قابل استفاده است.

بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید پوست پرتقال را دور بیندازید، در اینجا چند فواید و ماسک طبیعی برای پوست شما با استفاده از پوست پرتقال آورده شده است که پوست رویاهایتان را به شما می‌بخشد:

۱. فواید پوست پرتقال برای پوست آکنه و جای آکنه را از بین می‌برد

فواید پوست پرتقال برای پوست آکنه

پودر پوست پرتقال سرشار از ویتامین C است که به انواع پوست به خصوص پوست‌های چرب کمک فراوانی می‌کند تا کلاژن و الاستین پوست را تشکیل دهند.

از آنجایی که پوست پرتقال دارای خواص ضد باکتریایی است، با باکتری‌های تشکیل‌دهنده آکنه نیز مبارزه می‌کند تا پوستی بی عیب و نقص به شما بدهد.

برای این موضوع تنها کافی است که چند قاشق پودر پوست پرتقال را با چند قطره گلاب مخلوط کرده و روی محل آسیب دیده بمالید.

۲. فواید پوست پرتقال برای پوست و سفید کنندگی طبیعی

فواید پوست پرتقال برای پوست و سفید کنندگی طبیعی

اکثر میوه‌های ویتامین C دارای مواد سفید کننده طبیعی هستند که به روشن شدن لکه‌های تیره و رنگدانه کمک می‌کند و پودر پوست پرتقال بهترین منبع برای این ویتامین محسوب می‌شود.

ویتامین C و AHA های طبیعی موجود در این پودر به بازیابی رنگ طبیعی پوست کمک جدی می‌کند که نه تنها یک روش طبیعی بلکه یک روش بی‌خطر نیز می‌باشد.

نه تنها برای پوست شما، بلکه از پودر پوست پرتقال نیز می توان برای سفید کردن سفیدی‌های درخشان نیز استفاده کرد.

۳. لایه بردار طبیعی عالی با فواید پوست پرتقال

لایه بردار طبیعی عالی با فواید پوست پرتقال

پودر پوست پرتقال دارای مواد معدنی طبیعی است که ظاهری جوان به پوست شما می‌بخشد.

یک لایه بردار ملایم به‌راحتی می‌تواند برای حذف سلول‌های مرده از سطح پوست ایجاد شود زیرا پودر پوست پرتقال به نوبه خود به بازسازی سلول های جدید کمک شایانی می‌کند.

۲ الی۳ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را به یک کاسه اضافه کنید و ۲ قاشق غذاخوری شکر و شیر نارگیل را به آن اضافه کنید تا خمیر درشتی به دست آید.

به آرامی پوست خود را با آن لایه برداری کنید تا بعد از جلسه شما پوستی درخشان و طبیعی را نشان دهید.

۴. محافظ در برابر آفتاب برای لب ها و فواید پوست پرتقال برای پوست

محافظ در برابر آفتاب برای لب ها و فواید پوست پرتقال برای پوست

به غیر از اینکه پودر پوست پرتقال منبع غنی ویتامین C است، منبع عالی ویتامین A نیز محسوب می‌شود که به عنوان یک ماده طبیعی محافظ در برابر نور خورشید عمل می‌کند.

پودر پوست پرتقال نه تنها برای پوست، بلکه برای لب‌های شما نیز یک ماده فوق‌العاده برای بالم لب است که به طور طبیعی از لب‌های شما در برابر برنزه شدن آسان محافظت می‌کند.

پودر پوست پرتقال و شکر را به مقدار مساوی بردارید و به طور مداوم با روغن بادام مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.

مخلوط را در ظرف دربسته بریزید و به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال نگهداری کنید. بالم لب طبیعی شما با محافظ در برابر آفتاب آماده است.

شما برای محافظت از لب های خود می‌توانید از لیپ بالم های طبیعی اویور نیز استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این لیپ بالم ها به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

۵. پوستی درخشان با فواید پوست پرتقال برای پوست

پوستی درخشان با فواید پوست پرتقال برای پوست

همانطور که می‌دانید پوست پرتقال منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C است که به پوستی درخشان و طبیعی کمک فراوانی می‌کند.

افزودن پودر پوست پرتقال به پک صورت می‌تواند باعث درخشش طبیعی پوست شما شود.

پودر پوست پرتقال را به روتین معمولی آرایشی خود اضافه کنید تا پک آسانی برای صورت و بدن داشته باشید یا چند قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را به یک کاسه اضافه کنید و با چند قطره گلاب و عسل دنبال کنید تا یک پک صورت مخصوص پوست های خشک تشکیل شود.

بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و با آب ولرم بشویید تا پوست به طور طبیعی درخشان شود.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور با موضوع فواید پوست پرتقال برای پوست، همراهی نمودید. سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *