روغن رزماری را میشناسید؟ — ۷ مورد از فواید باورنکردنی روغن رزماری برای پوست شما!

فواید روغن رزماری برای پوست و موی شما چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، با این مقاله از مجله اویور همراه ما باشید تا ما شما را با برخی از این خواص آشنا نماییم. در ابتدا و قبل از بیان فواید روغن رزماری برای پوست لازم است شما با آن و نحوه تهیه آن آشنا شوید.

روغن رزماری چیست؟

همان‌طور که در سایر مقالات مجله اویور نیز به آن اشاره شده است، روغن رزماری یک اسانس است که از گیاه رزماری بدست می‌آید.

جالب است بدانید که این روغن ارزشمند با روش‌های استخراج بخار از گل‌های گیاه تقطیر می‌شود.

هزاران سال است که برای مزایای ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی و همچنین مزایای ادعایی مانند بهبود حافظه و محرک رشد مو، ازاین روغن برداشت و استفاده شده است.

از سوی دیگر در سال های اخیر، مطالعات در این زمینه فواید روغن رزماری را برای محصولات مراقبت از پوست نشان می‌دهد. در اینجا ۷ مورد از فواید آن  وجود دارد که باعث می‌شود شما روغن رزماری را به رژیم سلامتی خود اضافه نمایید.

۱.فواید روغن رزماری و مبارزه با آکنه

جالب است بدانید که روغن رزماری با خواص ضد باکتریایی قوی خود به مبارزه با باکتری‌های آکنه کمک شایانی می کند. این کیفیت، همراه با خواص غیر کومدون زایی این روغن، به این معنی است که آکنه پس از استفاده از آن وجود نخواهد داشت، زیرا این روغن هم منافذ را پاک می‌کند و هم یک سد محافظ در برابر جوش‌های آینده ایجاد می‌کند.

۲.سفت کردن پوست با روغن رزماری

اگر مانند بسیاری از افراد وقتی گاهی اوقات در آینه نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید: “چطور منافذ من اینقدر بزرگ شدند؟” روغن رزماری در اینجا برای کمک به کوچک کردن ظاهر منافذ بزرگ است، زیرا یک قابض طبیعی محسوب می‌شود، به این معنی که به کوچک کردن منافذ کمک می‌کند تا ظاهر پوست شما را سفت کند.

این روغن ارزشمند و فواید آن برای افرادی که به طور طبیعی پوست چرب دارند بسیارعالی است، زیرا ترکیب موادی مانند روغن رزماری در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست شما وجود دارد.

۳.جلوگیری از خطوط ریز پوست و فواید روغن رزماری

مانند بسیاری از روغن‌های ضروری دیگر نظیر روغن آرگان، روغن رزماری یک آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار قوی است،

به این معنی که از پوست شما در برابر عناصر مضر موجود در محیط به نام رادیکال های آزاد که به DNA سلول های پوست آسیب می‌زند، محافظت می‌کند. رزماری چه به صورت موضعی و چه در چیزی مانند چای مصرف شود، به پیشگیری از بسیاری از انواع علائم پیری زودرس کمک شایانی می‌کند.

۴.بوزدایی طبیعی با فواید روغن رزماری

یکی دیگر از دلایلی که رزماری جزء محبوبی در پاک کننده‌ها محسوب می‌شود این است که به طور طبیعی با بوی بد مبارزه می‌کند.

بوی بدن، ناشی از باکتری‌های خوش خیم است که روی پوست شما زندگی می‌کنند و مواد مغذی را که شما عرق می‌کنید و در سبوم یافت می‌شود، مصرف می‌کنند.

این روغن به عنوان یک اسانس ضد باکتری، از رشد این باکتری‌ها و ترشح ترکیبات بدبو جلوگیری می‌کند.

۵.کاهش کیسه‌های زیر چشم با رزماری

روغن رزماری خاصیت ادرارآوری دارد. اما این به چه معناست؟ این مفهوم به این معنی است که این روغن به بیرون راندن مایع از بافت‌هایی که در آن استفاده می‌شود، کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند با خلاص شدن از احتباس مایعات و کاهش احتقان به ظاهر کیسه‌های زیر چشم که متورم و پف کرده به نظر می‌رسند، کمک کند.

۶.از شر سلولیت خلاص شوید

سلولیت که می تواند به دلیل تجمع سموم در بافت‌های زیر پوست ایجاد شود، می تواند با محصولات روغن رزماری کمک کند. این روغن به تحریک جریان سیستم لنفاوی در پاکسازی سموم و مواد زائد که به توانایی پوست برای بازسازی و سالم ماندن آسیب می‌رساند، کمک می‌کند.

۷.کاهش التهاب و فواید روغن رزماری

آیا با بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا روزاسه دست و پنجه نرم می‌کنید؟ اگر چنین است، رزماری و سایر روغن‌های ضروری ضد التهابی ممکن است به تسکین قرمزی ناشی از این شرایط کمک کنند.

این روغن که مستقیماً به عنوان یک ضد التهاب و همچنین محافظت از پوست با آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد باکتریایی عمل می‌کند، یک راه حل یکپارچه برای تحریک پوست محسوب می‌شود.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور همراهی نمودید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *