روغن های مفید برای مو – ۵ مورد از روغن‌های ارزشمند برای مو!

محافظت از مو

روغن های مفید برای مو، یکی از سوالاتی است که اکثر خانم‌ها برای محافظت از موهای خود به دنبال آن هستند. در این مقاله از مجله اویور همراه ما باشید تا شما را با ۵ روغن مفید و مغذی برای موی شما آشنا نماییم.

همه ما می‌دانیم که روغن‌هایی نظیر روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون و … در لیست روغن های مفید برای موهای ما محسوب می‌شوند. اما این روغن‌ها دقیقا چه کار می کنند و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در این قسمت از مجله اویور قصد داریم شما را با ۵ مورد از روغن‌های مفید برای مو آشنا نماییم.

 

۱. روغن نارگیل و روغن های مفید برای مو

 

روغن نارگیل

در میان روغن های مفید برای مو، روغن نارگیل تقریباً جام مقدس روغن مو است. این روغن برای مو به عنوان یک محافظ حرارت عمل نموده و موهای آسیب‌دیده و شکستگی را ترمیم می‌کند. جالب است بدانید که روغن نارگیل به جلوگیری از ریزش مو کمک شایانی کرده و به رشد موی شما کمک شایانی می‌کند.

به دلیل خاصیت حفظ رطوبت، روغن نارگیل به جای تبخیر شدن در داخل مو فرد باقی مانده و آن را به یکی از موثرترین درمان‌های مو تبدیل می‌کند.

از آنجایی که روغن نارگیل مملو از اسیدهای چرب است، عمیق‌تر از نرم‌کننده‌های معمولی به موها نفوذ می‌کند و منجر به موهایی زیبا، نرم، ابریشمی و براق در افراد می‌شود.

توجه داشته باشید، توصیه می‌کنیم تا حد امکان از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای موهای خود داشته باشید.

 

۲. روغن آرگان، روغنی جادویی برای موهای شما

 

روغن آرگان

روغن آرگان به عنوان یکی از روغن های مفید برای مو، در میان خانم‌ها به عنوان روغن مراکشی نیز شناخته می‌شود. این روغن از آجیل درخت آرگان موجود در کشور مراکش استخراج می‌شود و برای موهای شما معجزه‌ای متفاوت ایجاد می‌کند.

روغن آرگان سرشار از مواد مفیدی مانند ویتامین E، اسید فرولیک و اسیدهای چرب و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با اشعه ماوراء بنفش و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد در برابر سلول‌های مو مبارزه می‌کند.

فقط چند قطره روغن آرگان، نه تنها موهای شما را در برابر گرما محافظت می‌کند، بلکه آنها را تغذیه و مرطوب نگه داشته و خشکی و وز شدن مو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

جای تعجب نیست که جوامع مختلف به این روغن “طلای مایع” نیز می‌گویند. جالب است بدانید که روغن آرگان همانند روغن نارگیل چرب نبوده، بنابراین این روغن برای استفاده مکرر مو بسیار مناسب است.

 

۳. روغن کرچک و موهای لطیف

 

روغن کرچک

در ابتدا لازم است بدانید که روغن کرچک از دانه‌های کرچک به دست می‌آید و برای رشد مو بسیار عالی است. زیرا دارای ویژگی های حیاتی مانند ویتامین E، مواد معدنی و پروتئین است.

روغن کرچک همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از کراتین موجود در مو حمایت کرده و آن را قوی‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر می‌کند؛ از این رو از روغن های مفید برای مو است.

اگر این روغن را دریافت می‌کنید، توصیه می‌کنیم روغن کرچک ۱۰۰% خالص را با فشار سرد (به این معنی که در طول فرآیند استخراج گرما وجود نداشت) استفاده کنید.

فواید عالی دیگری مانند کنترل ریزش مو، مبارزه با عفونت‌های پوست سر و شوره سر (به دلیل خواص ضد قارچی آن)، حالت دهنده و مرطوب کننده است.

 

۴. روغن جوجوبا و روغن های مفید برای مو

 

روغن جوجوبا

این روغن از گیاه جوجوبا استخراج می‌شود و برای لطافت مو بسیار فوق العاده است. دلیل این موضوع ساختار شیمیایی این روغن است.

روغن جوجوبا یکی از روغن های مفید برای مو است و  شبیه روغنی است که به طور طبیعی توسط پوست سر ما تولید می‌شود (سبوم). این بدان معنی است که برای پوست سر شما عوارضی ندارد.

جالب است بدانید که روغن جوجوبا به عمق موهای شما آبرسانی کرده و فولیکول‌های مو را از داخل مرطوب و درمان می‌نماید. همچنین شوره سر و مشکلات خشکی پوست سر را تا حد مطلوبی درمان کرده و براقی و نرمی را به موهای شما هدیه می‌کند.

 

۵. روغن زیتون و سلامتی موها

 

روغن زیتون

یکی دیگر از روغن های مفید برای مو ، روغن زیتون محسوب می‌شود.

ما همیشه در مورد این روغن و فواید روغن زیتون می‌شنویم، نه تنها هنگام آشپزی، بلکه در مورد محصولات زیبایی طبیعی! روغن زیتون در واقع دارای خواص مرطوب‌کنندگی و غنی است که برای موهای شما شگفت انگیزی ایجاد می‌کند.

این روغن ساقه موهای شما را می‌پوشاند و به عنوان محافظ حرارت عمل می کند.

روغن زیتون همچنین تارهای آسیب دیده مو را پنهان نموده و ظاهری براق را به موهای شما می‌دهد.
لازم است بدانید که روغن زیتون موها را قوی تر، سالم تر و درخشان تر می‌کند.

در پایان امیدواریم تمامی مقاله‌های مجله اویور برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *