فواید دارچین برای پوست – ۶ مورد از فواید دارچین برای پوست درخشان را بشناسید!

فواید دارچین برای پوست را می‌شناسید؟ ما در این مقاله از مجله اویور قصد داریم شما را با برخی از فواید دارچین برای پوست آشنا نماییم تا در کنار کرم دست و صورت خود از ابن ماده ارزشمند برای داشتن پوستی شفاف و درخشنده استفاده نمایید.

دارچین یک ادویه بسیار رایج است که تقریباً در هر آشپزخانه ایرانی یافت می‌شود. همانطور که می‌دانید این ادویه رایحه بسیار برجسته‌ای دارد. جالب است بدانید که این ادویه‌ای است که از پوست داخلی چندین گونه درخت از جنس Cinnamomum به دست می‌آید.

اصطلاح “دارچین” برای توصیف رنگ قهوه‌ای متوسط آن استفاده می‌شود. دارچین عمدتاً به عنوان یک چاشنی معطر و افزودنی طعم دهنده در طیف گسترده ای از غذاها، غذاهای شیرین و خوش طعم، غلات و غذاهای قومی ایرانی استفاده می‌شود.

اما چگونه این ادویه می‌تواند به زیبایی پوست ما کمک کند:

۱. فواید دارچین برای پوست آکنه را از بین می‌برد

فواید دارچین برای پوست آکنه را از بین می‌برد

جالب است بدانید که خواص ضد باکتریایی دارچین می‌تواند برای افرادی که از آکنه رنج می‌برند، بسیار مفید باشد. گنجاندن دارچین در رژیم غذایی می‌تواند به از بین بردن باکتری‌هایی که آکنه را افزایش می‌دهند‌، کمک شایانی کند.

همچنین با تهیه ماسک صورت دارچین در منزل به سادگی می‌توانید از دارچین برای از بین بردن آکنه استفاده کنید.

برای این کار شما می‌توانید ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این به بهبود آکنه فعال کمک می‌کند و همچنین از ظهور مجدد آکنه جلوگیری می‌کند.

۲. حجیم کردن پوست از طریق فواید دارچین برای پوست

حجیم کردن پوست از طریق فواید دارچین برای پوست

گفته می‌شود دارچین با حجیم کردن پوست باعث بهبود خطوط ریز صورت و دست‌ها می‌شود.

اگر برای این موضوع از کرم دست و صورت خاصی استفاده می‌کنید، به عنوان کمکی می‌توانید از ادویه دارچین نیز کمک بگیرید این بدان معناست که استفاده از دارچین می‌تواند رگ های خونی را تحریک کرده و خون را به سطح پوست برساند.

مخلوط پودر دارچین با هر روغن و مالیدن دور چشم به کاهش خطوط ریز کمک کرده و در زمان کوتاهی پوست شروع به پر شدن می‌کند و در ادامه آن خطوط ریز کمتر دیده می‌شوند. برای پرپشت شدن لب‌ها نیز می توانید از این مخلوط برای لب‌ها استفاده کنید.

۳. پوستی نرم با بهره‌مندی از فواید دارچین برای پوست

فواید دارچین برای پوست

آیا می‌دانید که پودر دارچین خاصیت لایه برداری دارد؟

این موضوع به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک فراوانی کرده و در نتیجه پوست را نرم و صاف می‌کند. این ترکیب همچنین به بازگرداندن لطافت پوست کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید پودر دارچین را با نمک دریا مخلوط کنید تا پاهایتان نرم شود.

۴. پوستی روشن تر با فواید دارچین برای پوست

یکی از زبانزد ترین فواید دارچین برای پوست روشن‌تر کردن آن است. دارچین به سادگی به بهبود بافت پوست کمک می‌کند زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است.

استفاده از پک صورت ساخته شده از پوره موز، ماست و دارچین آسیاب شده به شدت باعث بهبود چهره می‌شود.

این بسته را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید و در ادامه آن را با آب ولرم بشویید. این کار باعث بهبود کیفیت پوست در افراد نیز می‌شود.

۵. تجربه پوستی جوان‌تر با دارچین

تجربه پوستی جوان‌تر با دارچین

دارچین دارای قدرت ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که به پوست شما کمک می‌کند جوان تر به نظر برسد. همچنین به بهبود گردش خون کمک نموده که این موضوع در نوع خود سلامت سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند.

این امر همچنین از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد جلوگیری می‌کند زیرا در فضای آلوده امروزی پوست ما به سرعت شروع به پیری می‌کند. افزودن دارچین به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به شما کمک کند پوستی جوان داشته باشید.

۶.کمک به اگزما از طریق فواید دارچین برای پوست

کمک به اگزما از طریق فواید دارچین برای پوست

اگزما یک بیماری جدی پوستی است. پوست را تحریک می‌کند و لکه های روشن از خود به جای می گذارد. دارچین دارای خواص ضد حساسیت و ضد التهابی است. با توجه به این دو خاصیت، دارچین به طور موثری اگزما را تسکین می‌دهد.

فواید ضد التهابی دارچین به روشن شدن تغییر رنگ پوست ناشی از اگزما کمک می‌کند. استفاده از مقادیر مساوی دارچین و عسل در ناحیه آسیب دیده به کاهش تحریک و تغییر رنگ کمک می‌کند.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور نیز همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *