مضرات رژ لب – عدم تعادل هورمونی تا ناباروری در زنان

مضرات رژ لب یک از مواردی است که باعث شده در سال‌های اخیر خانم‌ها از این ابزار آرایشی فاصله بگیرند و به سراغ لیپ بالم‌های طبیعی بروند. اما به واقع این مضرات چیست و چگونه به سلامت خانم‌ها آسیب وارد می‌کند؟ با این مقاله از مجله اویور همراه شوید تا ما شما را با مضرات رژ لب آشنا کنیم. به صورت کلی روغن‌های معدنی به کار رفته در رژ لب‌ها، منافذ پوست را به صورت کامل مسدود کرده و مسئول بسیاری از مشکلات پوستی خانم‌ها محسوب می‌شوند.
مضرات رژ لب – عدم تعادل هورمونی تا ناباروری در زنان

مضرات رژ لب یک از مواردی است که باعث شده در سال‌های اخیر خانم‌ها از این ابزار آرایشی فاصله بگیرند و به سراغ لیپ بالم‌های طبیعی بروند. اما به واقع این مضرات چیست و چگونه به سلامت خانم‌ها آسیب وارد می‌کند؟

با این مقاله از مجله اویور همراه شوید تا ما شما را با مضرات رژ لب آشنا کنیم. به صورت کلی روغن‌های معدنی به کار رفته در رژ لب‌ها، منافذ پوست را به صورت کامل مسدود کرده و مسئول بسیاری از مشکلات پوستی خانم‌ها محسوب می‌شوند.

اگر از هر فردی درباره مهمترین اجزا کیف آرایش زنانه سوالی بپرسیم، احتمالا همه افراد در ابتدا به رژ لب اشاره می‌کنند. هیچ کیف آرایشی بدون یک رژ لب (یا تعداد زیادی، با توجه به سایه‌ها و مارک‌های مختلف) کامل نیست. آنها بدون شک زیبایی را به صورت و ظاهر شما اضافه می‌کنند و باعث می‌شوند که بیشتر در نگاه افراد قرار بگیرید. اما این موضوع به چه قیمتی است؟

رژ لب‌ها به لطف مواد تولیدی، عوارض جانبی اجتناب ناپذیری دارند. اکثر زنان بر حسب عادت هنگام خروج از خانه رژ لب می‌زنند و در تمام طول روز به استفاده از آن ادامه می‌دهند. اما در واقع آن‌ها از مضرات رژ لب بی‌خبر هستند و نمی‌دانند که با این کار سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از رژ لب‌ها حاوی سرب هستند که برای سلامتی انسان بسیار مضر است و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامتی فرد وارد کند. آنها باعث ایجاد حساسیت، تحریک و ترک خوردن در لب‌ها و پوست اطراف لب می‌شوند. شاید برایتان نگران‌کننده باشد اما بهتر است بدانید که برخی از مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگین به کار رفته در تولید رژلب‌ها نیز می‌توانند باعث سرطان در زنان شوند.

در این مقاله از مجله اویور شما با مضرات رژ لب آشنا خواهید شد. این مضرات عبارتند از:

۱. نارسایی کلیه و مضرات رژ لب

نارسایی کلیه و مضرات رژ لب

در ابتدا لازم است بدانید که یک رژ لب حاوی فلزات سنگین مضری نظیر کادمیوم، منیزیم و کروم است. همه این فلزات به ‌راحتی می‌توانند باعث بیماری‌های بسیارخطرناک و آسیب اندام او شوند. مقادیر بسیار زیاد کادمیوم می‌تواند خطر نارسایی کلیه را در افراد تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. ضروری است بدانید که استفاده مکرر از رژ لب می‌تواند باعث ایجاد تومورهای شدید در معده شود.

۲. سرب موجود در رژ لب برای سیستم عصبی مضر است

سرب موجود در رژ لب برای سیستم عصبی مضر است

همانطور که بر روی اکثر رژ لب‌ها درج شده است، یکی از مواد اولیه تهیه رژ لب سرب است. اما سرب یک سم عصبی است که اثر بسیار بد و مضری بر روی سیستم عصبی فرد مصرف‌کننده دارد. این موضوع می‌تواند باعث آسیب مغزی درفرد، عدم تعادل هورمونی و حتی ناباروری شود.

۳. مواد شیمیایی(پتروشیمی‌ها) و مضرات رژلب

بسیاری از رژ لب‌ها حاوی مواد پتروشیمی به عنوان یک ماده رایج هستند که عوارض جانبی مضری برای فرد بر جای می‌گذارد. پتروشیمی‌ها در واقع محصولات فرعی نفت خام و گاز طبیعی هستند. این موضوع می‌تواند باعث اختلال غدد درون ریز فرد شده که به عنوان مانعی برای رشد، توسعه، تولید مثل و هوش عمل می‌کند.

۴. سرطان بر اثر مواد نگهدارنده رژ لب

سرطان بر اثر مواد نگهدارنده رژ لب

یکی دیگر از مضرات رژ لب به مواد نگهدارنده موجود درآ‌ن‌ها مربوط می‌شود. مواد نگهدارنده مورد استفاده در رژ لب فرمالدئید و پارابن هستند که اغلب سرطان زا هستند. رژ لب‌هایی که از این مواد نگهدارنده استفاده می‌کنند باعث سوزش چشم، سرفه، خس خس سینه و سوزش پوست می‌شوند. روغن‌های معدنی به کار رفته در رژ لب‌ها، منافذ پوست را مسدود کرده و مسئول بسیاری از اثرات مضر دائمی هستند.

۵. مواد شیمیایی و بررسی مضرات رژ لب

اگرچه بیسموت اکسی کلرید یک ماده شیمیایی است که برای حفظ رژ لب استفاده می‌شود، اما برای بدن انسان بسیار مضر است. مضر بودن رژلب ها در اکثر موارد به دلیل خاصیت سرطان زایی این ماده است. پروپیل پارابن‌ها مانند فرمالدئید به عنوان نگهدارنده عمل می‌کنند.

۶. افزایش سموم بدن و مضرات رژلب

افزایش سموم بدن و مضرات رژلب

رژ لب‌ها در اکثر مواقع از جمله هنگام غذا خوردن در بیرون از خانه استفاده می‌شوند. زنان به طور تصادفی آنها را در حین غذا خوردن، به طوری که مدتها از آن‌ها استفاده کرده‌اند می‌بلعند. این امر تأثیر سموم موجود در رژ لب‌ها را افزایش می‌دهد. رژ لب یا براق کننده لب باعث می‌شود خانم‌ها از میزان مصرف روزانه آلومینیوم، کادمیوم، کروم و منگنز بیش از حد مجاز استفاده کنند. این‌ها با گذشت زمان در بدن تجمع می یابند و باعث مسمومیت می‌شوند.

بنابراین، در اینجا برخی از عوارض جانبی عمده ناشی از مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگین موجود در برندهای پیشرو رژ لب و برق لب آورده شده است. دفعه بعد که رژ لب خود را می زنید، مطمئن شوید که از رژ لبی استفاده می‌کنید که حاوی این مواد مضر نباشد.

از اینکه مجله اویور می‌تواند شما را در مسیر سلامتی همراهی کند، بسیار خرسندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *