کبودی گردن – اصطلاح هیکی چیست؟ + ۸ روش از بین بردن کبودی گردن

کبودی گردن یکی از اتفاقاتی است که در بین زوج های جوان دیده می‌شود و به دلیل خجالتی که این افراد از دیگران می‌کشند معمولا ترجیح می‌دهند تا زمانی که این موضوع درمان شود، از درب منزل بیرون نروند. در علم پزشکی ما به این کبودی گردن که به رنگ بنفش یا قرمز است، هیکی می‌گوییم.
کبودی گردن – اصطلاح هیکی چیست؟ + 8 روش از بین بردن کبودی گردن

کبودی گردن یا هیکی در نتیجه پارگی رگ‌ها یا مویرگ‌های خونی زیر سطح پوست در فرد محسوب می‌شود. این رگ‌ها یا مویرگ‌های خونی به دلیل مکیدن یا گاز گرفتن روی پوست در هم می‌شکنند و خون ریخته شده در زیر سطح پوست فرد جمع می‌شود و کبودی تیره ایجاد می‌کند. ما به این آثار، کبودی گردن نیز می‌گوییم.

اما چگونه سریع از شر کبودی گردن خلاص شویم؟

در ابتدا اگر حجم کبودی گردن بالاست و به پوشش سریع و فوری نیاز دارید، همیشه می‌توانید از روسری، یا لباس‌های یقه‌دار نظیر یقه اسکی استفاده نمایید. در این زمینه کانسیلر نیز به اندازه کافی موثر خواهد بود.

اما در حقیقت این موارد به شما کمکی نمی‌کنند که هیکی سریع‌تر ناپدید شود، اما ممکن است به صورت موقت شما را از نگاه‌های عجیب و غریب افراد اطرافتان دور کند.

لازم است بدانید که هیچ درمانی باعث نمی‌شود که کبودی گردن شما یک شبه از بین برود، اما این درمان‌های سریع که در ادامه در این مقاله از مجله اویور به آن می‌پردازیم، ممکن است در عرض یک یا دو روز طول کبودی گردن شما را محو نماید.

۱. قاشق سرد یا کمپرس سرد برای از بین بردن کبودی گردن

کمپرس یخ

شما در روز اول پس از یک کبودی جدید، به راحتی می‌توانید یک کمپرس سرد یا قاشق سرد شده را مستقیماً روی هیکی قرار دهید. این موضوع جریان خون از رگ‌ها و مویرگ‌های پاره شده را بسیار کند کرده و از این طریق به کاهش اندازه کبودی کمک می‌کند.

برای این کار تنها کافی است یک قاشق فلزی را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر یا یخچال منزل خود قرار دهید. سپس آن را مستقیماً روی محل کبودی گردن قرار دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه قاشق در محل کبودی بماند و در ۴۸ ساعت اول یا تا زمانی که شروع به روشن شدن کرد چندین بار این کار را تکرار کنید. اگر شما کیسه یخ در منزل خود دارید، از این کیسه نیز برای این کار می‌توانید استفاده نمایید. البته در صورت نداشتن کیسه یخ نگران نباشید شما می‌توانید برای همین کار یک کیسه تمیز آغشته به آب را درون فریزر قرار دهید و سپس آن را روی کبودی گردن خود قرار دهید.

۲. درمان کبودی گردن با پالپ آلوئه ورا

آلوعه ورا برای از بین بردن کبودی گردن

جالب است بدانید که پالپ ضخیم و ژلاتینی داخل برگ‌های آلوئه ورا نیز التهاب، تورم پوست و درد آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای انجام این کار تنها کافی است که یک لایه نازک از پالپ آلوئه ورا را به صورت مستقیم و به میزان دو بار در روز روی کبودی گردن خود بمالید. حتما در نظر داشته باشید که اگر پالپ باعث تحریک پوست شما می‌شود و یا پوست شما نسبت به آن حساس به نظر می‌رسد، هرچه سریع‌تر استفاده از آن را متوقف نمایید.

۳. آیا روغن نعناع می‌تواند به کبودی گردن کمک نماید؟

روغن نعناع برای از بین بردن کبودی گردن

جالب است بدانید که روغن نعناع یکی از درمان‌های موثر برای کبودی گردن محسوب می‌شود. این روغن، که جزء اصلی آن منتول درون آن است، ممکن است به تحریک جریان خون در جایی که استفاده می‌شود، کمک شایانی کند، که این موضوع به‌راحتی می‌تواند بهبود کبودی گردن را تسریع کند. اما روغن نعناع نیز می تواند پوست را تحریک کند پس هنگام استفاده از آن مراقب باشید که پوستتان به آن حساس نباشد.

لازم است بدانید در ابتدا شما بایستی آن را با یک روغن حامل استاندارد، رقیق نمایید. برای این موضوع استفاده از نسبت ۱ یا ۲ قطره روغن نعناع فلفلی در ۱۵ قطره در روغن حامل توصیه می‌شود روغن‌هایی نظیر روغن جوجوبا یا بادام و . . .
برای این کار تنها کافی است روغن نعناع را با فشاری ملایم بر روی ناحیه کبودی گردن ماساژ دهید. در نظر داشته باشید که فشار بیش از حد می‌تواند کبودی را بدتر کند پس این موضوع را به آرامی شروع کرده و ادامه دهید.

۴. کره کاکائو و کبودی گردن

کره کاکائو برای از بین بردن کبودی گردن

بسیار جالب است بدانید کره کاکائو در انواع درمان‌های موضعی پوست و حتی کبودی گردن نیز استفاده می‌شود. در‌حالی‌که تحقیقات بر روی کره کاکائو نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد، بسیاری از افراد از کره کاکائو برای صاف کردن جای زخم، کاهش علائم کشش، چین و چروک و از بین بردن یا کاهش سایر علائم سطحی روی پوست سوگند یاد می‌کنند. کره کاکائو همچنین ممکن است به خاصیت ارتجاعی پوست کمک شایانی کند.

برای این موضوع کافی است کرم غلیظ را یک تا دو بار در روز، روی ناحیه کبودی گردن ماساژ دهید. در نظر داشته باشید که به هیچ وجه از فشار زیاد استفاده نکنید،
در غیر این صورت خطر بزرگتر شدن کبودی بر روی گردنتان را دارید.

۵. رفع کبودی گردن از طریق استفاده از آناناس

آناناس برای از بین بردن کبودی گردن

آناناس سرشار از نوعی آنزیم به نام بروملین است. این آنزیم به‌راحتی می‌تواند درد را کاهش داده و هنگامی که روی پوست استفاده می‌شود، ممکن است به کاهش التهاب و تورم کمک کند.

استفاده از این روش درمانی به سادگی استفاده از یک تکه آناناس روی نقطه آسیب دیده و کبودی گردن است. می‌توانید این کار را چهار یا پنج بار در روز انجام دهید، اما مراقب تحریک آن باشید. آناناس یک غذای بسیار اسیدی است و پوست ظریف گردن شما ممکن است به سرعت تحریک شود.

۶. کرم ویتامین K و درمان کبودی گردن

ویتامین K در کمک به لخته شدن خون شما نقش دارد. در فرم کرم، ممکن است بهبود کبودی با منبع مطمئن را سرعت بخشد. کرم ویتامین K را مستقیماً یک تا دو بار در روز روی پوست بمالید.
همچنین می توانید با خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات برگ دار، لوبیای سویا، گوشت خوک و مرغ، سطح ویتامین K خود را افزایش دهید.

۷. پوست موز و کبودی گردن

میوه موز تنها بخش مفید موز نیست. لایه رویی آن حاوی مقادیر زیادی از ویتامین، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است که به راحتی می‌‌تواند تأثیر تسکین دهنده و آرام‌بخش بر روی پوست شما داشته باشد.

برای این امر شما می‌توانید پوست موز را مستقیماً روی هیکی خود بمالید و ممکن است به کاهش علائم کبودی و تحریک کمک کند. پوست موز را تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که پوست موز قهوه‌ای شود، بگذارید بماند. می‌توانید این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید، اما اگر پوست شما تحریک شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

۸. کرم‌های حاوی ویتامین C

ویتامین C ممکن است بیشتر به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی شناخته شود، اما همچنین نقش حیاتی در تولید کلاژن ایفا می‌کند، پروتئینی که به قوی ماندن پوست کمک می‌کند و به آن خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. استفاده مستقیم از کرم ویتامین C روی کبودی نیز ممکن است بهبود پوست را تسریع کند و کبودی را به سرعت از بین ببرد.

برای این کار تنها کافی است از کرم دست و صورت اویور و یا لوسیون‌های اویور که حاوی ویتامین‌های مغذی و مفید برای پوست شماست استفاده نمایید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت این محصولات به صفحه هر یک از این محصولات مراجعه کنید تا آنها را بهتر از قبل بشناسید.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *