روغن های مفید برای مو – ۱۲ مورد از روغن ‌های مفید برای ساختار مو را بشناسید!

روغن های مفید برای مو را می‌شناسید؟ آیا همه روغن‌ها برای مصرف پوست و مو مفید هستند؟ با این مقاله از مجله اویور همراه شوید تا شما را با ۱۲ مورد از روغن های مفید برای مو  آشنا نماییم.

وقتی صحبت از حفظ و محافظت از موهای مجعد طبیعی شما می‌شود، محصولات زیادی در دسترس هستند، بنابراین می‌توان گفت که سردرگمی در این زمینه برای تمامی افراد امری اجتناب ناپذیر است.

اگر می‌خواهید از مواد شیمیایی و پارابن‌ها دوری کنید، بهترین گزینه این است که روغن‌های طبیعی را برای مراقبت از موهای مجعد طبیعی خود انتخاب کنید.

روغن های مفید برای مو

قبل از اینکه هر یک از این روغن های طبیعی را بررسی کنید، مهم است که بدانید کدام یک از آن‌ها برای نوع و بافت موهای شما بهتر عمل می کنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از این روغن‌ها آشنا نماییم.

۱. روغن آووکادو و روغن‌ های مفید برای مو

روغن آووکادو نیروگاهی برای موهای طبیعی است. این روغن سرشار از اسیدهای آمینه، اسید فولیک، اسیدهای چرب، منیزیم، مس، آهن، پروتئین‌ها و ویتامین‌های A، B، D و E است. این روغن یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای محافظت از موهای طبیعی شما در برابر آسیب‌های خورشید است.

همانطور که می‌دانید اشعه یو وی خورشید به‌راحتی باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن انسان می‌شوند. این روغن با چگالی سبک تا متوسط، در درمان روغن داغ عالی عمل می‌کند.

۲. روغن کرچک و فواید آن برای مو

روغن های مفید برای مو و روغن کرچک

آیا می‌دانید که روغن کرچک برای نازک شدن خط موی سر معجزه می‌کند؟

برای این امر کافی است که فقط روغن کرچک را روی خط رویش مو بمالید تا ضخامت مو را در آن ناحیه خاص به دست آورید.

در نظر داشته باشید که شما بایستی از این روغن به آرامی و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید چرا که اگر از روغن کرچک بیش از حد استفاده کنید، موهای طبیعی شما سنگین می‌شوند.

۳. روغن دانه انگور و روغن های مفید برای مو

روغن های مفید برای مو

یکی از روغن‌های مفید برای مو روغن دانه انگور محسوب می‌شود. روغن هسته انگور برای انواع فرهای طبیعی بسیار مفید است و روغنی سبک محسوب می‌شود که به سرعت موها را مرطوب و آبرسانی می‌کند.
استفاده منظم از این روغن تضمین می‌کند که قابلیت مدیریت مو را افزایش داده، تارهای خود را تقویت کرده و از شوره سر و همچنین خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند.
شما می‌توانید به جای استفاده از اسپری‌های محافظ حرارت، روغن هسته انگور را انتخاب کنید زیرا این روغن یک محافظ طبیعی مو در برابر حرارت است. بنابراین شما می‌توانید از آن به عنوان یک عامل محافظتی هنگام اتو کردن یا سشوار کشیدن موهای خود نیز استفاده نمایید.

۴. روغن آرگان و فواید آن برای مو

روغن های مفید برای مو

همان‌طور که می‌دانید فواید روغن آرگان بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، چرا که این روغن منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E بوده و برای موهای طبیعی شما بسیار مغذی است.
اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در این روغن مسئول خاصیت مرطوب کنندگی عالی آن است. این روغن سبک به راحتی جذب موهای شما شده و در عین حال باعث افزایش درخشندگی موهای شما می‌شود.

روغن آرگان فولیکول‌های آسیب دیده مو را ترمیم کرده و شکستگی آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
نکته حائز اهمیت درباره این روغن اصل بودن آن است. بنابراین شما بایستی در هنگام خرید به این موضوع دقت نمایید. برند اویور با تولید اسپری روغن آرگان این کار را برای شما راحت‌تر کرده است.

۵. روغن نارگیل و ریزش مو

روغن های مفید برای مو

روغن نارگیل یکی از روغن های مفید برای مو است که به علت خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی، یکی از معدود روغن‌هایی است که وارد ساقه موهای شما می‌شود.

این روغن غیر چرب را می‌توان بر روی انواع موی طبیعی استفاده کرد این روغن با جلوگیری از ریزش مو به حفظ موهای قوی شما کمک می‌کند.

این روغن بسیار سبک بوده و بر روی موهای طبیعی ظریف به خوبی کار می‌کند، بنابراین می‌توان از این روغن برای حالت‌دهی عمیق موهای طبیعی نیز استفاده نمود.

۶. روغن زیتون و سلامتی موها

روغن های مفید برای مو

اگر می‌خواهید موهای طبیعی خود را تقویت و نرم کنید، بهترین گزینه روغن زیتون است. این روغن سنگین که به عنوان یک نرم کننده طبیعی در سراسر جهان مشهور است، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می‌تواند به عنوان درمان شوره سر استفاده شود؛ از این رو می‌توان گفت این روغن نیز یکی از روغن های مفید برای مو شناخته شده است.

۷. روغن بادام شیرین و روغن های مفید برای مو

روغن های مفید برای مو و روغن بادام
روغن های مفید برای مو و روغن بادام

روغن بادام شیرین یک روغن سبک است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری، پروتئین، منیزیم، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E و یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود.

در واقع شما با مصرف این روغن از تمامی فواید روغن بادام بهره‌مند می‌شوید. روغن بادام شیرین علاوه بر اینکه رطوبت موهای شما را حفظ می‌کند، موهای طبیعی شما را نرم کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. بنابراین موهای شما به‌راحتی شسته شده و موهای شما چرب نمی‌شود.

۸. روغن جوجوبا و روغن های مفید برای مو

روغن های مفید برای مو

همان‌طور که قبلا نیز عنوان کردیم یکی از روغن‌های مفید برای مو روغن جوجوبا محسوب می‌شود. روغن جوجوبا بسیار شبیه به روغن طبیعی سبوم تولید شده توسط پوست سر است، به همین دلیل است که تارهای مو به سرعت آن را جذب می‌کنند.
این روغن یکی از بهترین روغن‌های درزگیر محسوب می‌شود، زیرا رطوبت موهای شما را مسدود می‌کند. این روغن را می توانید به شامپو یا نرم کننده خود اضافه نمایید زیرا فاقد هرگونه چربی بوده و بافتی ابریشمی دارد. این روغن طبیعی ایده آل برای ماساژ پوست سر شما، بسیار مناسب است.

۹.روغن درخت چای و سلامتی موهای شما

روغن های مفید برای مو

روغن درخت چای نیز یکی از روغن های مفید برای مو است که به دلیل توانایی آن در تغذیه ریشه مو و باز کردن فولیکول‌های مو در جوامع مختلف شناخته شده است. لازم است بدانید که روغن درخت چای یکی از روغن های مفید برای مو است که دارای قدرت بالایی است بنابراین بایستی از آن کم استفاده کنید.
شما نمی‌توانید این روغن را مستقیماً به پوست سر خود بمالید و باید از روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید. از سوی دیگر این روغن ارزشمند به خلاص شدن از شر خارش پوست سر و مشکلات شوره پس از آن نیز کمک شایانی می‌کند.

۱۰. روغن رزماری را دست کم نگیرید!

روغن های مفید برای مو

اسانس دیگری که باید قبل از استفاده با روغن حامل مخلوط شود، روغن رزماری است. این روغن سبک سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی متعددی دارد. گردش خون در پوست سر شما را تشویق می کند و در نتیجه رشد مو را تقویت می کند.

۱۱. روغن گل رز و روغن های مفید برای مو

روغن گل رز و روغن های مفید برای مو

اگر موهای طبیعی ظریفی دارید، از روغن گل رز بسیار سود می‌برید. تقویت ریشه مو، درخشندگی و از بین بردن موخوره از مزایای استفاده از این روغن سبک است.

۱۲. روغن چریش و روغن های مفید برای مو

روغن های مفید برای مو

اگرچه بوی روغن چریش شما را اذیت می‌کند، اما این روغن، این یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای محافظت از موهای طبیعی شما است.

اگر به بیماری‌های پوست سر مانند درماتیت، پسوریازیس یا شوره سر مبتلا هستید، این روغن به دلیل خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی قوی آن برای درمان آنها بسیار مفید است.
این روغن در کنار درمان این شرایط به موهای طبیعی شما نیز درخشندگی می‌بخشد، آن را تقویت می‌کند و باعث رشد آن می‌شود.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور با موضوع روغن های مفید برای مو همراهی کردید، سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *