درمان موهای وز – ۵ درمان خانگی برای موهای وز شده + طرز تهیه ماسک مو

درمان موهای وز شده یکی از مسائلی است که می‌تواند در زیبایی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد به همین دلیل اکثر افراد به دنبال یک راه سریع برای درمان موی وز خود هستند. با این مقاله از مجله اویور همراه شوید تا به شما مسیر درست را نشان دهیم.
درمان موهای وز

در ابتدا لازم است بدانید که موخوره ناشی از خشک بودن موها سبب وز به نظر رسیدن موها می‌شود. اما این موضوع چگونه رخ می‌دهد و درمان موهای وز به چه صورت است؟ دلیل این موضوع این است که وقتی موها خشک هستند در تلاش برای جذب رطوبت، از هوا می‌شوند.

این موضوع کوتیکول که لایه بیرونی موها هستند را از حالت صاف خارج کرده و متورم می‌کنند.

5 درمان خانگی برای موهای وز شده

در این میان هر چیزی همانند الکل که باعث خشکی بیش‌تر موها می‌شود شرایط موهای وز را بدتر می‌کند به عنوان مثال، شامپوهای قلیایی و محصولات موی سر نظیر ژل، واکس و . .  که حاوی الکل هستند برای موهای وز بسیار مضر هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید حالت‌دهنده‌های گرمایشی مو نظیر اتو مو، سشوار و . . . نیز باعث خشک شدن سطح مو شده و کار را برای افرادی که دارای موی وز هستند، سخت خواهد کرد.

با توجه به موارد عنوان شده دلیل اصلی موهای وز، خشکی مو و یا موخوره ناشی از موهای خشک است. بنابراین انتظار می‌رود که روش‌های درمان موهای وز باعث رطوبت و نرمی موها شود تا لایه بیرونی مو به دلیل خشکی متورم نشود.

با ما همراه شوید تا ۵ روش خانگی درمان موهای وز شده را به شما معرفی نماییم. این روش‌ها عبارت‌اند از:

۱. درمان موهای وز با سرکه سیب

درمان موهای وز با سرکه سیب

جالب است بدانید که موهای سالم بایستی در محیطی اسیدی و دارای PH بین ۴.۵ تا ۵.۵ قرار داشته باشند. بنابراین وقتی که محیط موها حالت بازی یا قلیایی به خود می‌گیرد، کوتیکول‌های سطح مو باز شده و باعث وز شدن موهای شما می‌شوند.

در این میان سرکه سیب که یک روش و درمان موهای وز محسوب می‌شود، یک آلفا هیدروکسی اسید بوده و دارای خواص اسیدی است. به همین دلیل، اگر دلیل وز بودن موهای شما حالت قلیایی موهای شما باشد، شواهد نشان داده که یک روش درمانی مناسب است و شما می‌توانید به آن اعتماد نمایید.

در کنار این موضوع سرکه سیب به عنوان یک اسید دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز شناخته می‌شود. بنابراین ممکن است به کاهش شوره سر نیز کمک شایانی کند، هرچند که درباره این موضوع بایستی تحقیقات دقیق‌‌تری انجام شود.

برای استفاده از سرکه سیب برای درمان موهای وز خود کافی‌است:

در ابتدا یک سوم فنجان سرکه سیب ارگانیک را با ۱ لیتر آب گرم به خوبی مخلوط نمایید و در ادامه به مقدار لازم بر روی موهایتان بریزید. (میزان ریختن این محلول به ضخامت و طول موهایتان بستگی دارد).

سپس به مدت ۱ تا ۳ دقیقه اجازه دهید تا محلول بر روی موهایتان بماند. پس از زمان طی شده، موهایتان را با آب خنک بشویید و اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شود.

شما می‌توانید این کار را یک الی دو بار در هفته انجام دهید. نگران بوی قوی سرکه سیب نباشید چرا که در هنگام آب‌کشی موی خود، این بو به صورت کامل از بین می‌رود.

۲. درمان موهای وز با روغن نارگیل

درمان موهای وز با روغن نارگیل-2

 

همان‌طور که در سایر مقالات مجله اویور نیز عنوان کردیم، روغن نارگیل سرشار از اسیدهایی به نام اسید لوریک است. بنابراین شما با اضافه کردن روغن نارگیل به موهای خود، رطوبت آن‌ها را افزایش داده ودر کنار آن از کاهش پروتئین سطح موهای خود تا حد زیادی جلوگیری می‌نمایید.

شما برای بهره‌وری از فواید روغن نارگیل برای درمان موهای وز خود می‌توانید این روغن را پیش از شست‌و‌شو و یا قبل از شست‌و‌شو موی خود استفاده نمایید. برای این کار کافی است:

کف دست خود را به مقدار کمی روغن نارگیل آغشته نموده و آن را آرام بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

اجازه دهید روغن نارگیل به مدت ۱۵ دقیقه بر روی سر شما استراحت نماید.

پس از گذشت زمان اعلامی، شما می‌توانید موهای خود را با شامپو شست‌و‌شو دهید تا روغن نارگیل از سطح مو و پوست شما پاک شود.

از سوی دیگر شما می‌توانید پس از شامپو کردن، مقدار کمی روغن نارگیل را بر روی موهای خود بمالید و یا آن را به عنوان ماسک مو در طول شب روی موهایتان بگذارید.

۳. درمان موهای وز با روغن آرگان

درمان موهای وز با روغن آرگان

همان‌طور که می‌دانید روغن آرگان، روغنی غنی از عوامل مرطوب کننده نظیر اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. این روغن همچنین دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی همانند ویتامین E نیز می‌باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید موهای ما به دلیل قرار گرفتن در مقابل اشعه یووی نور خورشید در معرض خطر هستند. اما دلیل این موضوع چیست؟

درست حدس زدید افزایش تجمع رادیکال‌های آزاد در سطح پوست سر، باعث کاهش پروتئین سطح پوست شده و اثرات بسیار منفی‌ای برجای می‌گذارد. بنابراین روغن آرگان به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از افزایش رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نماید.

برای استفاده از روغن آرگان برای کاهش موخوره و درمان موهای وز خود تنها کافی است:

قبل از اینکه موهاییتان را حالت دهید بایستی چند قطره روغن آرگان بر روی سطح موهای خود بمالید و مطمئن شوید که روغن آرگان به صورت کامل از نوک مو تا سر را اغشته کرده است. برای این موضوع می‌توانید از روغن آرگان اویور که تنها روغن پاششی در ایران هست نیز استفاده نمایید تا روغن آرگان در سطح موی شما به صورت یکنواخت پخش شود.

معمولا این روغن را پس از استحمام و با موهای کمی مرطوب استفاده می‌نمایند تا تاثیرگذاری بیش‌تری داشته باشد.

۴. درمان موهای وز با آووکادو

درمان موهای وز با آووکادو

آووکادو میوه بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی است که برخی از ویژگی‌‌‌های این میوه نظیر دارا بودن ویتامین A و E ممکن است به تقویت موهای شما کمک شایانی نماید. از سوی دیگر این میوه سرشار از رطوبت است و برای هیدراته کردن موی شما و درمان موخورگی مو بسیار مفید است.

در ادامه قصد داریم طرز استفاده از ماسک مو آووکادو را به شما شرح دهیم. با ما همراه شود: (بهتر است این ماسک در خانه تهیه شود)

در ابتدا یک آووکادوی تازه و رسیده را به صورت کامل له نمایید. پس از آن میوه له شده را با ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب نمایید تا غلظتی صاف و ماسک مانند به دست آورید. در ادامه ماسک را آزادانه روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.

پس از آن کافی است موهای خود را با یک کلاه یا حوله پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید این ماسک مفید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست سر شما بماند.

پس از گذشت زمان اعلامی، موهای خود را به صورت دقیق با استفاده از شامپو آبکشی نمایید تا ماسک پاک شود.

شما می‌توانید از این ماسک مو یک الی دو بار در طول هفته استفاده کنید.

۵. تخم مرغ و درمان موهای وز

تخم مرغ و درمان موهای وز

 

یکی دیگر از روش‌های درمان موهای وز استفاده از تخم مرغ در سطح پوست است. همان‌طور که می‌دانید تخم مرغ ماده غذایی غنی از چربی‌های اشباع شده، بیوتین و ویتامین‌ها مفید است. به همین دلیل برخی افراد اعتقاد دارند که استفاده از ماسک تخم مرغ می‌تواند برای شما موهایی سالم‌تر، درخشان‌تر و بدون وز را فراهم نماید.

البته در ابتدا در نظر داشته باشید که اگر شما به تخم مرغ حساسیت دارید به هیچ وجه نباید از این درمان استفاده کنید.

برای تهیه ماسک تخم مرغ برای مو کافی است:

دو عدد تخم مرغ را در ظرفی ریخته و به صورت کامل هم بزنید. پس از آن می‌توانید این مخلوط را به صورت کامل به موها و پوست سر خود بمالید و آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.

اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست سر شما بماند.

پس از آن، کافی است موهای خود را به طور کامل شامپو زده و بشویید.

برای تاثیرگذاری بیشتر شما می‌توانید این روش درمانی را با ترکیب یک تخم مرغ با روغن نارگیل یا روغن آرگان نیز تغییر دهید. این محلول را نیز می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار استفاده نمایید.

از اینکه مجله اویور را در مقاله روش‌های درمان موهای وز همراهی نمودید، سپاس‌گزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *