روغن درخت چای – ۱۰ مورد از فواید روغن درخت چای برای پوست و مو!

درمان آکنه با روغن درخت چای

روغن درخت چای را می‌شناسید؟ فواید روغن درخت چای چیست؟

مجله اویور اینجاست تا تمامی سوالات شما را در زمینه این روغن و فواید روغن درخت چای را به شما عنوان کند. پس با ما همراه شوید.

شاید شما از قبل در مورد روغن درخت چای به عنوان یک درمان معجزه‌آسا برای آکنه شنیده باشید، اما این روغن شگفت‌انگیز بسیار بیشتر از یک درمان آکنه مفید است.

این روغن کاربردها و فواید بی‌شماری برای پوست، مو و سلامت فردی دارد، به همین دلیل است که در بین محصولات زیبایی جایگاه ویژه‌ای داشته و بسیار محبوب شده است.

در اینجا، ما در مورد برخی از مزایای این روغن ارزشمند برای شما صحبت خواهیم کرد.

۱۰ مورد از فواید روغن درخت چای چیست؟

۱. فواید روغن درخت چای و مرطوب کردن پوست خشک

فواید روغن درخت چای و مرطوب کردن پوست خشک

اسانس درخت چای دارای اثر مرطوب‌کنندگی است که به تسکین پوست خشک و همچنین کاهش خارش و سوزش کمک شایانی می‌کند.

اگر از شوره سر یا خشکی پوست سر رنج می‌برید، تنها کافی است که چند قطره به روغن حامل (مانند زیتون، نارگیل) اضافه کنید و به پوست سر خود بمالید.

همچنین می‌توانید این مخلوط را روی ریش خود بمالید تا به عنوان روغن ریش از آن استفاده کنید، یا در هر ناحیه خشکی روی صورت یا بدن خود به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده نمایید.

۲. تقویت رشد مو با روغن درخت چای

تقویت رشد مو با روغن درخت چای

این روغن باعث تحریک و افزایش جریان خون در نزدیکی فولیکول‌های مو شده که این موضوع در نوع خود باعث رشد سالم مو می‌شود.

تنها کافی است که به صورت روزانه چند قطره را در روغن حامل رقیق شده روی پوست سر بمالید (ما روغن آرگان اویور را توصیه می‌کنیم) و مزایای آن را برای رشد مو و بهبود پوست سر تجربه کنید.

۳. از بین برنده لکه‌های پوستی و روغن درخت چای

از بین برنده لکه‌های پوستی و روغن درخت چای

روغن‌های درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارند، یک درمان بسیار موثر برای لکه‌های پوستی محسوب می‌شوند.

با چکاندن ۲ تا ۳ قطره از اسانس (به درستی رقیق شده با روغنی مثل روغن آرگان) به پوست، اسانس به سرعت تگ‌های پوستی را در کمترین زمان در خود حل می‌کند.

۴. جلوگیری از چربی‌های پوستی و فواید روغن درخت چای

جلوگیری از چربی‌های پوستی و فواید روغن درخت چای

خواص ضد‌عفونی کننده روغن درخت چای به توانایی آن در مبارزه با پوست چرب کمک فراوانی می‌کند و به حذف چربی‌های سطحی بدون خشک شدن بیش از حد یا ایجاد سوزش کمک می‌کند.

به سادگی چند قطره از این روغن را به مرطوب کننده روزانه خود و یا مستقیماً به پوست خود اضافه نمایید،(حواستان باشد که به درستی در روغن حامل رقیق شده باشد)(ما روغن دانه گل رز را توصیه می‌کنیم) تا چربی‌های پوستی از بین برود و به یکنواخت شدن رنگ پوست خود کمک کنید.

۵. درمان لکه‌های تاریک و سیاه با استفاده از روغن درخت چای

درمان لکه‌های تاریک و سیاه با استفاده از روغن درخت چای

از آنجایی که روغن درخت چای سرشار از خواص درمانی است، به بهبود سریع و کاهش ظاهر جای زخم‌هایی که باعث تغییر رنگ، لکه‌های تیره و پرپیگمانتاسیون می‌شوند، کمک می‌کند.

۶.رابطه کاهش التهاب و فواید روغن درخت چای

رابطه کاهش التهاب و فواید روغن درخت چای

این اسانس شفابخش به دلیل فواید ضد‌التهابی، قرمزی، تورم و التهاب را آرام کرده و از سوی دیگر همچنین به پیشگیری و کاهش زخم‌های آکنه کمک می‌کند.

جالب است بدانید که این روغن به راحتی می‌تواند پوست را صاف و ابریشمی کند.

برای این موضوع تنها کافی است که به سادگی چند قطره روغن درخت چای را به روغن حامل یا مرطوب کننده روزانه خود اضافه کنید و آن را چندین بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

۷. درمان آکنه با روغن درخت چای

درمان آکنه با روغن درخت چای

آکنه معمولاً به دلیل پوست چرب ایجاد می‌شود و روغن درخت چای می‌ تواند با بلند کردن چربی و از بین بردن کثیفی و ناخالصی ها از منافذ مسدود شده، پوست را شفاف کند. خواص ضد باکتریایی قوی روغن درخت چای همچنین به کاهش باکتری‌های مولد آکنه روی پوست کمک می‌کند و از این طریق آکنه را از بین برده و از ظهور مجدد آن جلوگیری کند.

برای این موضوع شما می‌توانید ۲ تا ۳ قطره از اسانس را با روغن حامل نظیر روغن آرگان اویور مخلوط کنید سپس آن را به عنوان تونر، شستشوی صورت یا مرطوب کننده روی پوست بمالید.

۸. ضد عفونی کننده برای بریدگی‌ها و خراش‌ها

بریدگی‌ها و خراش‌ها پوست و فواید روغن چای

به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی روغن درخت چای، می‌توان از آن برای ضدعفونی بریدگی‌های جزئی، خراش‌ها و زخم‌ها استفاده نمود. بنابراین روغن درخت چای با از بین بردن باکتری‌ها، به جلوگیری از عفونت و بهبود سریع پوست کمک می‌کند.

روغن درخت چای را در کیت کمک های اولیه خود نگه دارید و از آن به عنوان جایگزینی برای کرم‌های دارویی استفاده کنید.

۹. درمان قارچ ناخن و فواید روغن درخت چای

درمان قارچ ناخن و فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای نه تنها ضد باکتری است، بلکه دارای خواص ضد قارچی قوی است که آن را به گزینه‌ای عالی برای درمان قارچ ناخن و سایر عفونت‌های پوستی تبدیل می‌کند. برای این امر تنها کافی است که چند قطره را در روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنید و مستقیماً به مناطق آلوده اضافه کنید.

۱۰. ضدعفونی کننده سطوح یا ضدعفونی کننده دست

ضدعفونی کننده سطوح یا ضدعفونی کننده دست

وقتی صحبت از ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی می‌شود، روغن های درخت چای در صدر فهرست ما برای مؤثرترین اسانس‌ها قرار دارند.

کافی است ۲۰ تا ۳۰ قطره را با یک فنجان آب و چند قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید، خوب تکان دهید و روی سطوح اسپری کنید تا باکتری‌ها از بین بروند.

برای استفاده به عنوان ضدعفونی کننده دست، حدود ۱۰ قطره روغن درخت چای را به ۲ اونس الکل نیشکر ارگانیک، چند قطره ویتامین E و نیم اونس ژل آلوئه ورا اضافه کنید، سپس برای تمیز کردن و آبرسانی دست‌های خود استفاده کنید.
از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور همراهی نمودید، خرسند و سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *