فواید خیار برای پوست — ۹ مورد از فواید خیار برای پوست + آیا خیار نیز یک آنتی اکسیدان است؟

فواید خیار برای پوست چیست؟ آیا از فواید خیار برای پوست خود آگاهی دارید؟ در این قسمت از مقاله اویور قصد داریم تا شما را با فواید خیار برای پوست آشنا نماییم.

خیار یکی از صیفی‌جات و میوه‌های خوشمزه‌ای است که به‌راحتی معده را در هوای گرم خنک نگه می‌دارد. با این حال، فواید خیار تنها به طعم آن محدود نمی‌شود.

جالب است بدانید که خیار کاربردهای باورنکردنی برای پوست انسان‌ها نیز دارد.

خیار سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر است و فواید عصاره خیار برای پوست بسیار زیاد است.

در اینجا راه هایی وجود دارد که آنها می‌توانند به‌سادگی برای پوست شما مفید باشند:

۱. کاهش تورم و پف و فواید خیار برای پوست

فواید خیار برای پوست

خیار می تواند تورم و پف پوست را کاهش دهد زیرا سرشار از اسید فولیک و ویتامین C است. اسید فولیک با سموم محیطی مبارزه می کند که می تواند باعث پف کردن چشم شود.

اگر از خواب محروم شده اید و متوجه می شوید که زیر چشمانتان حلقه های سیاه پف کرده ای دارید، این ممکن است بسیار مفید باشد. استفاده از برش های خیار سرد شده یا آب خیار روی زیر چشم ها می تواند به کاهش پف چشم ها کمک کند و در عین حال پوست خسته را جوان کند.

۲. مدیریت آکنه با استفاده از فواید خیار

فواید خیار برای پوست

همان‌طور که می‌دانید سلول‌های مرده پوست و پوست‌های چرب تمایل دارند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند.

تحقیقات در زمینه فواید خیار برای پوست نشان می‌دهد که این میوه ممکن است به پاکسازی پوست و سفت کردن منافذ کمک کند، زیرا ماهیتا قابض خفیفی است (یعنی حاوی مواد شیمیایی است که به کوچک کردن منافذ کمک می‌کند).

در حقیقت آن‌ها پوست را تا حد زیادی شفاف می‌کنند زیرا محتوای آب زیادی دارند. این ممکن است به کاهش جوش‌های آکنه تا حد زیادی کمک کند، زیرا آکنه به دلیل مسدود شدن منافذ پوست پر از سبوم و سایر آلاینده‌ها ایجاد می‌شود.

شاید بتوان ادعا داشت که این موضوع یکی از بزرگترین فواید خیار برای پوست محسوب می‌شود.

۳. مبارزه با پیری زودرس و فواید خیار برای پوست

فواید خیار برای پوست و مبارزه با پیری زودرس

بر اساس یک مطالعه، ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در خیار ممکن است یک عنصر ضد‌چین و چروک بزرگ باشد. همچنین، خیار حاوی اسید فولیک و ویتامین C است.

ویتامین C توانایی قابل‌توجهی در تسهیل رشد سلول‌های جدید دارد، در حالی که اسید فولیک به مبارزه با سموم محیطی کمک می‌کند، که می‌تواند باعث خسته به نظر رسیدن پوست یا پیری زودرس شود.

در مجموع تمامی این اجزا در کنار هم به پوست شما کمک می‌کنند سالم تر و محکم تر به نظر برسد و یکی از فواید خیار برای پوست نیز همین است.

۴. تسکین دهنده تحریکات پوستی با مصرف خیار

اثر ضد التهابی و خنک کننده خیار ممکن است به کاهش قرمزی پوست، درد و سوزش کمک کند، که می تواند ناشی از نیش حشرات، آفتاب سوختگی و بثورات پوستی باشد.

در حقیقت شما می‌‌توانید از این میوه بر روی نیش‌های حشرات مخصوصا پشه ها در فصل تابستان استفاده نمایید.

۵. مصرف خیار پایه‌ای برای هیدراتاسیون فراهم می‌کند

فواید خیار برای پوست و فواید عسل

۹۶ درصد خیارها از آب تشکیل شده است. آب به خودی خود برای مرطوب کردن کامل پوست شما کافی نیست، اما آب خیار، مخلوط با سایر مواد مرطوب کننده مانند آلوئه ورا یا عسل، ممکن است برای تسکین پوست شما مفید باشد، زیرا این مواد دارای خواص خنک‌کنندگی پوست هستند و به دلیل مواد موجود در آن، ماهیت ضد التهابی دارند.

۶. کاهش التهاب پوست و فواید خیار

جالب است بدانید که در این میان خیار به دلیل خواص ضد التهابی آن نیز در میان جوامع و محققین شناخته شده است.

بدین معنی که شما می‌توانید از آن برای درمان بریدگی، زخم یا پف چشم استفاده کنید. خیار اگر در طول زمان استفاده شود به آرامی التهاب پوست را کاهش می‌دهد. و پوست شما را طراوت می‌بخشد.

۷. جلوگیری از رادیکال های آزاد با بهره‌مندی از فواید خیار

همان‌طور که در سایر مقالات مجله اویور نیز عنوان کردیم، رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که در اثر اشعه UV (فرابنفش) و سطوح بالای آلودگی ایجاد می‌شوند.

رادیکال‌های آزاد به دلیل تمایل به پایدار شدن می‌توانند آسیب زیادی به سلول‌های پوست شما وارد کنند و DNA شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

از سوی دیگر بسیاری از تحقیقات رادیکال‌های آزاد را نیز به عنوان عامل سرطان پوست می‌شناسند.

بنابراین خوش‌حال باشید چون خیار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک فراوانی می‌کند.

۸. خیار پوست را سفت می‌کند

جالب است بدانید در کنار خواص فراوان خیار، این میوه خنک برای سفت کردن پوست نیز بسیار مفید هستند زیرا خاصیت قابض دارند. بنابراین استفاده از خیار به بستن منافذ پوست کمک شایانی می‌کند.

۹. ویتامین E و فواید خیار برای پوست

جزء غنی ویتامین E خیار به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک می‌کند و از جوش های پوستی جلوگیری می‌کند. همانظور که در سایر مقالات نیز عنوان کردیم ویتامین E به خود خود دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز هست.
از اینکه در این مقاله از مجله اویور همراه ما بودید، بسیار سپاس‌گزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *