فواید سیب برای پوست – ۵ مورد از فواید سیب برای پوست + درمان آکنه

فواید سیب برای پوست یکی از مواردی است که اکثر محققان بر روی آن توافق نظر دارند. این میوه بسیار مفید به تنهایی می‌تواند فواید شگفت‌انگیزی را برای پوست شما خلق کنند.

با مجله اویور همراه شوید تا شما را با برخی از از این فواید آشنا نماییم.

در ابتدا لازم است بدانید که سیب سرشار از ویتامین A، ویتامین B، کمپلکس و ویتامین C و مواد معدنی است.

آن‌ها برای تقویت ایمنی، خنثی کردن سندرم روده تحریک پذیر، سم زدایی کبد، جلوگیری از بواسیر، کمک به کاهش وزن، افزایش استقامت بدن، کمک به سفیدتر شدن دندان ها، کمک به هضم غذا، کمک به سم زدایی بدن و خونی تمیزتر بهتر شناخته شده است.

مانند دیگر میوه های مفید برای پوست نظیر هندوانه، شواهد کافی وجود دارد که نشان دهد سیب نیز برای سلامت و درخشش پوست، بدون اینکه کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه کند، مفید است.

در ادامه برخی از فواید سیب برای پوست عنوان شده است فوایدی نظیر:

۱. بهبود رنگ پوست و فواید سیب برای پوست

جالب است بدانید که خوردن سیب نه تنها می‌تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند، بلکه رنگ آن را نیز روشن می‌کند، زیرا این میوه مفید محافظت کمی در برابر برنزه شدن پوست ایجاد می کند.

کلاژن و الاستیک موجود در سیب برای جوان نگه داشتن پوست بسیار حیاتی هستند.

فواید سیب برای پوست

مواد مغذی درون این میوه با رها کردن پوست از عوامل بیماری زا و روغن‌های اضافی، به طور موثر برای پوست شما مفید است. سیب به راحتی می‌تواند پوست را تسکین داده و منجر به گلگون شدن گونه‌های شما شود.

جدای از آن، استفاده از آب سیب برای روشن کردن پوست چرب نیز بسیار موثر است. آبمیوه باعث سفت شدن پوست می‌شود و به حفظ تعادل pH طبیعی پوست کمک می‌کند.

آب سیب را هر روز به صورت خود بمالید و اگر نمی‌توانید دست خود را روی یک فنجان آب تازه بگذارید، فقط یک برش آبدار بردارید و آن را به تمام صورت خود بمالید و بقیه میوه را بخورید.

۲. آبرسانی با بهره‌مندی از فواید سیب برای پوست

همه ما می‌دانیم که راز داشتن پوستی نرم و لطیف، مرطوب نگه داشتن آن است. در این میان نوشیدن آب ضروری است، اما اغلب، ممکن است به تنهایی برای این موضوع کارساز نباشد.

فواید سیب برای پوست

محتوای آب موجود در سیب بسیار زیاد است، بنابراین حتی خوردن یک سیب به هیدراتاسیون کمک می‌کند. سیب نه تنها پوست را آبرسانی کرده بلکه پوست را نیز تمیز می‌کند که این موضوع یکی از فواید سیب برای پوست به شمار می‌آید.

صورت خود را با برش های سیب بپوشانید و آن‌ها را بگذارید تا برش‌ها خشک شوند، حداقل حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این موضوع به طول می‌انجامد. جالب است بدانید که ویتامین E موجود در سیب پوست را نرم و هیدراته نگه می دارد.

۳. محافظت در برابر اشعه UV خورشید با مصرف سیب

یکی از فواید سیب برای پوست،محافظت در برابر اشعه UV خورشید است. سیب حاوی مواد مغذی است که به عنوان محافظت بیشتر در برابر اشعه ماوراء بنفش خشن خورشید شناخته شده است.

برای این موضوع تنها کافی است که یک سیب را رنده کنید تا کمی تفاله سیب ایجاد شود. یک قاشق گلیسیرین به آن اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و پوست خود بمالید، بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

این محلول به محافظت از پوست در برابر اشعه های خشن خورشید کمک شایانی می‌کند.

فواید سیب برای پوست

از طرف دیگر، می توانید مقداری عسل را با آب سیب مخلوط کنید و هر بار آن را روی پوست بمالید تا زیر نور خورشید قرار بگیرید. همچنین می‌توانید پس از بازگشت مجدداً آن را برای جوانسازی مجدد نیز استفاده کنید.

این درمان خانگی اثر خنک کنندگی روی پوست شما خواهد داشت و از ایجاد لکه‌های خارش دار جلوگیری می‌کند.

۴. آکنه، لک و لکه های تیره را درمان می کند

در کنار تمامی فواید سیب برای پوست، این میوه همچنین برای خلاص شدن از شر بیماری‌هایی نظیر آکنه، لک و لکه‌های تیره پوست مفید است.

فواید سیب برای پوست

آکنه یک مشکل شایع پوستی است که باعث تیرگی می‌شود و همچنین در دراز مدت به پوست آسیب می‌رساند. کسانی که پوست حساسی دارند از آکنه رنج می برند و کرم های شیمیایی ممکن است بیشتر روی پوست تاثیر بگذارند.

برای درمان آکنه و استفاده از فواید سیب برای پوست، تنها کافی است یک تکه سیب را له کنید و با خامه شیر مخلوط نمایید.

اگر برای این کار خامه ندارید، به جای آن از یک قاشق شیر استفاده کنید. آن را روی صورت خود بمالید تا کمی از آکنه خلاص شوید.

۵. پف چشم و حلقه های تیره را کاهش می‌دهد

چه کسانی تحت تاثیر استرس قرار نمی‌گیرند؟ هیچ یک از ما ضد استرس نیستیم، این واکنش روانی در اکثر مواقع حداقل منجر به پف کردن چشم ها می‌شود که این موضوع نشانه کمبود خواب در افراد است.

فواید سیب برای پوست

برای خلاص شدن از شر پف و کاهش سیاهی دور چشم، کافی است برش‌های سیب را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه زیر چشم خود قرار دهید، در نتیجه یکی دیگر از فواید سیب برای پوست کاهش سیاهی دور چشم است.

برای درمان این موضوع، می‌توانید چند تکه سیب سبز را در آب بجوشانید تا به صورت کامل نرم شوند. آن ها را له کنید تا خمیر شوند و وقتی خنک شدند از آن زیر چشم استفاده کنید تا لکه‌های تیره را روشن کرده و پوست را تسکین دهید.

از اینکه در این مقاله از مجله اویور با موضوع فواید سیب برای پوست همراه ما بودید، سپاسگزارم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *