فواید عسل برای پوست – ۶ مورد از فواید عسل برای پوست + نحوه استفاده عسل برای پوست

فواید عسل برای پوست یکی از مواردی است که به جرات می‌توان بدون هیچ ترس و واهمه‌ای عنوان نمود. در این قسمت از مقاله مجله اویور قصد داریم تا شما را با ۶ مورد از فواید عسل برای پوست آشنا نماییم.

لازم است بدانید که استفاده از عسل برای پوست همیشه ایده خوبی است. مخلوط این ماده ارزشمند با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه شما، درمان زیبایی موثر و ارزانی را ایجاد می‌کند.

استفاده منظم از عسل بر روی پوست می‌تواند نتایجی فراتر از تصور شما به همراه داشته باشد و می‌تواند به شما کمک زیادی به پوستی سالم، جوان‌تر و درخشان‌تر کند.

برای جزئیات بیشتر بدانید که چگونه می‌توان از عسل برای زیبایی پوست و صورت استفاده کرد با ما همراه شوید.

فواید عسل برای پوست چیست؟

۱. مرطوب کردن عمق پوست و فواید عسل برای پوست

دلیل اینکه عسل اغلب به عنوان یک ماده پایه برای تقریباً هر محصول زیبایی یافت می‌شود این است که پوست را عمیقاً مرطوب می‌کند.

آنزیم های موجود در عسل به آن کمک می‌کند تا به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده و در عین حال آن را حالت دهنده و از عمق درون نرم کند.

فواید عسل برای پوست

برای استفاده از عسل به عنوان ماسک مرطوب کننده:

یک قاشق عسل را روی پوست تمیز و خشک استفاده کنید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب خنک بشویید. این موضوع به عنوان یک ماسک مرطوب کننده کامل برای سلامت پوست شما عمل خواهد کرد.

۲. پاک‌کننده منافذ و فواید عسل برای پوست شما

شاید باور آن سخت باشد اما شما می‌توانید حجم بسیار کمی از عسل را برای پاکسازی منافذ و خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه استفاده نمایید.

از آنجایی که عسل حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است، به‌راحتی برای از بین بردن کثیفی از منافذ پوست شما را از شر جوش های سرسیاه خلاص می‌کند. سپس منافذ پوست را هیدراته و سفت می‌کند تا پوستی شفاف داشته باشد.

فواید عسل برای پوست چیست

برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده منافذ:

سعی کنید یک قاشق عسل خام را با دو قاشق روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید. روی پوست تمیز و خشک بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید. در پایان نیز شما می‌توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

۳. لایه بردار ملایم با استفاده از عسل برای پوست

یکی از مهم‌ترین فواید عسل برای پوست شما خاصیت لایه‌برداری آن محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، لایه‌بردارهای مصنوعی اغلب باعث قرمز شدن پوست می‌شوند و ممکن است در مواردی حتی باعث تحریک آن شوند.

اما نگران نباشید شما با استفاده از عسل به عنوان لایه بردار، با تمام این ناراحتی‌ها خداحافظی خواهید کرد. عسل با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست به لایه برداری صورت و پوست شما کمک می‌کند. این نیز به نوبه خود چهره شما را روشن‌تر می‌کند.

لایه بردارو فواید عسل برای پوست

برای استفاده از عسل به عنوان لایه بردار:

دو قاشق عسل را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید. پوست خود را با آب شسته و سپس معجون را به آرامی با حرکات دورانی روی صورت یا بدن خود بمالید. در پایان پوست بدن خود را به خوبی آبکشی نمایید.

۴. روشن کنندگی جای زخم با فواید عسل برای پوست

عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی و همچنین یک ضد عفونی کننده طبیعی است. این نه تنها پوست شما را نرم و سالم نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود کمتر جای زخم باقی بماند. آیا چیزی به اندازه عسل این فایده را برای پوست شما ایجاد می‌کند؟

استفاده از عسل هر گونه التهاب را به حداقل رسانده و به بهبود سریعتر پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل به ترمیم پوست آسیب دیده نیز کمک فراوانی می‌کند.

از بین بردن زخم و فواید عسل برای پوست

برای استفاده از عسل برای روشن کردن جای زخم:

یک قاشق عسل خام را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. روی ناحیه آسیب دیده بمالید و با نوک انگشتان خود با حرکات دایره ای به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید. یک حوله گرم روی پوست خود قرار دهید و بگذارید بماند تا خنک شود. شما بایستی این فرآیند را به صورت روزانه تکرار کنید.

۵. درمان آفتاب سوختگی با بهره‌وری از فواید عسل برای پوست

همان‌طور که در سایر مقالات عنوان کرده‌ایم عسل به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان سوختگی شناخته شده است.

عسل با کاهش هر گونه التهاب باعث بهبودی و تغذیه بافت‌های آسیب دیده می‌شود. این همان چیزی است که عسل را به یک درمان شگفت انگیز برای آفتاب سوختگی تبدیل می‌کند.

درمان آفتاب سوختگی و فواید عسل برای پوست

برای استفاده از عسل در آفتاب سوختگی:

یک واحد از عسل خام را با دو واحد ژل آلوئه ورا خالص مخلوط کنید. به آرامی روی پوست آفتاب سوخته بمالید.

۶. مبارزه با آکنه و جوش

عسل دارای خواص ضد‌باکتریایی و ضد‌التهابی است که نه تنها به از بین بردن چربی اضافی از سطح پوست کمک می‌کند، بلکه به از بین بردن هرگونه انسداد یا منافذ مسدود شده نیزکمک شایانی می‌کند، که در صورت عدم درمان می‌تواند باعث آثار مداوم آکنه و جوش‌های روی پوست شود.

از بین بردن جوش و جای جوش و فواید عسل برای پوست

برای استفاده از عسل برای آکنه و جوش:

عسل خام را روی نواحی مستعد آکنه بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و آن را با آب شیر و طبیعی به خوبی شست و شو دهید.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله اویور با موضوع فواید عسل برای پوست همراهی نمودید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *